Tesla spune că pilotul automat își face mașinile mai sigure

Tesla spune că pilotul automat își face mașinile mai sigure. Victimele accidentului spun că ucide.

Tesla spune că pilotul automat își face mașinile mai sigure

Benjamin Maldonado și fiul său adolescent se întorceau de la un turneu de fotbal pe o autostradă din California în august 2019, când un camion din fața lor a încetinit. Dl Maldonado și-a dat semnalul și s-a mișcat spre dreapta. În câteva secunde, camioneta sa Ford Explorer a fost lovită de un Tesla Model 3 care călătorea cu aproximativ 100 km/h pe Pilot automat.  Un videoclip de șase secunde capturat de Tesla și datele pe care le-a înregistrat arată că nici Autopilot - sistemul mult lăudat al Tesla care poate conduce, frâna și accelera o mașină pe cont propriu - nici șoferul nu a încetinit vehiculul până cu o fracțiune de secundă înainte de accident. Jovani, în vârstă de 15 ani, care se afla pe scaunul pasagerului din față și nu purta centura de siguranță, a fost aruncat din Ford și a murit, potrivit unui raport al poliției.

 

Benjamin Maldonado și fiul său adolescent se întorceau de la un turneu de fotbal pe o autostradă din California în august 2019, când un camion din fața lor a încetinit. Dl Maldonado și-a dat semnalul și s-a mișcat spre dreapta. În câteva secunde, camioneta sa Ford Explorer a fost lovită de un Tesla Model 3 care călătorea cu aproximativ 100 km/h pe Pilot automat.

 

Un videoclip de șase secunde capturat de Tesla și datele pe care le-a înregistrat arată că nici Autopilot - sistemul mult lăudat al Tesla care poate conduce, frâna și accelera o mașină pe cont propriu - nici șoferul nu a încetinit vehiculul până cu o fracțiune de secundă înainte de accident. Jovani, în vârstă de 15 ani, care se afla pe scaunul pasagerului din față și nu purta centura de siguranță, a fost aruncat din Ford și a murit, potrivit unui raport al poliției.

 

Tesla, fondată în 2003, și directorul său executiv, Elon Musk, au fost îndrăzneți în provocarea industriei auto, atragerea de fani și clienți devotați și crearea unui nou standard pentru vehiculele electrice pe care alți producători auto consacrați îl iau în considerare. Compania este în valoare de mai mult de mai mulți producători auto mari combinate.

 

Dar accidentele în care a fost implicat Autopilot ar putea amenința poziția Tesla și ar putea forța autoritățile de reglementare să ia măsuri împotriva companiei. National Highway Traffic Safety Administration are aproximativ două duzini de investigații active în accidente care implică Pilot automat.

 

Cel puțin trei șoferi Tesla au murit din 2016 în accidente în care Autopilot a fost angajat și nu au reușit să detecteze obstacolele de pe șosea. În două cazuri, sistemul nu a frânat pentru tractoarele-remorci care traversează autostrăzile. În al treilea rând, nu a reușit să recunoască o barieră de beton. În iunie, agenția federală pentru siguranța traficului a publicat o listă care arată că cel puțin 10 persoane au fost ucise în opt accidente în care a fost implicat Pilot automat din 2016. Această listă nu include accidentul care l-a ucis pe Jovani Maldonado.

 

Credibilitatea Tesla a primit o lovitură, iar unii experți în conducere autonomă spun că este greu să nu pui la îndoială alte afirmații făcute de dl Musk și de companie. El a spus, de exemplu, de mai multe ori că Tesla a fost aproape de perfecționarea Full Self Driving, o tehnologie care ar permite mașinilor să conducă autonom în majoritatea circumstanțelor - ceva ce alte companii auto și tehnologice au spus că este la ani distanță.

 

Dl Musk și Tesla nu au răspuns la mai multe solicitări de comentarii.

 

Pilotul automat nu este un sistem de conducere autonomă. Mai degrabă, este o suită de software, camere și senzori destinați să ajute șoferii și să prevină accidentele prin preluarea multor aspecte ale conducerii unei mașini - chiar și schimbarea benzilor. Directorii Tesla au susținut că predarea acestor funcții computerelor va face condusul mai sigur, deoarece șoferii umani sunt predispuși la greșeli și distrageri și provoacă cele mai multe dintre cele aproximativ 40.000 de decese în trafic care apar în fiecare an în Statele Unite.

 

"Computerele nu își verifică Instagram-ul" în timp ce conduc, a declarat luna trecută directorul de inteligență artificială al Tesla, Andrej Karpathy, într-un atelier online despre conducerea autonomă.

În timp ce Pilot automat este în control, conducătorii auto se pot relaxa, dar nu ar trebui să tune afară. În schimb, ei ar trebui să țină mâinile pe volan și ochii pe drum, gata să preia în cazul în care sistemul devine confuz sau nu reușește să recunoască obiecte sau scenariu de trafic periculos.

 

Dar, cu puțin de făcut, altele decât uita-te drept înainte, unii șoferi par în imposibilitatea de a rezista tentației de a lăsa atenția lor rătăcească în timp ce Pilot automat este pe. Videoclipuri au fost postate pe Twitter și în alte părți care arată șoferii citind sau dormind în timp ce se aflau la volanul Tesla.

 

Compania a dat adesea vina pe șoferii mașinilor sale, dând vina pe ei în unele cazuri pentru că nu au reușit să țină mâinile pe volan și ochii pe drum în timp ce foloseau Autopilot.

 

Însă Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor, care a finalizat investigațiile asupra accidentelor în care a fost implicat Pilotul Automat, a declarat că sistemul nu are garanții pentru a preveni utilizarea abuzivă și nu monitorizează în mod eficient șoferii.

 

Sisteme similare oferite de General Motors, Ford Motor și alți producători auto folosesc camere pentru a urmări ochii șoferului și pentru a emite avertismente atunci când se uită departe de drum. După câteva avertismente, sistemul G.M. Super Cruise se închide și necesită ca șoferul să preia controlul.

 

Pilotul automat nu urmărește ochii șoferilor și monitoarele numai dacă mâinile lor sunt pe volan. Uneori, sistemul continuă să funcționeze chiar dacă șoferii au mâinile pe volan doar câteva secunde la un moment dat.

 

"Acest sistem de monitorizare este fundamental slab, deoarece este ușor să trișeze și nu monitorizează foarte consecvent", a declarat Raj Rajkumar, un profesor de la Universitatea Carnegie Mellon, care se concentrează pe tehnologia de conducere autonomă.

 

Consumer Reports a declarat în luna mai că unul dintre inginerii săi a reușit să pornească Pilotul automat într-o Tesla și să alunece pe bancheta din spate în timp ce mașina continua să meargă. California Highway Patrol a declarat în luna mai că a arestat un om care a ieșit de pe scaunul șoferului de modelul său 3 în timp ce acesta a fost în mișcare.

 

Pilotul automat poate fi utilizat și pe drumurile orașului, unde intersecțiile, pietonii și traficul din sens opus îngreunează condusul decât pe autostrăzi. G.M's Super Cruise funcționează doar pe autostrăzi divizate.

 

Totuși, dl Musk a apărat adesea Pilotul Automat. Compania a citat propriile statistici pentru a susține că mașinile care conduc cu sistemul pornit sunt implicate în mai puține accidente pe milă decât alte mașini. Joia trecută, el a scris pe Twitter, că "accidentele pe Pilot automat devin din ce în ce mai rare".

 

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier nu a forțat Tesla să schimbe sau să dezactiveze Pilotul automat, dar în iunie a declarat că va cere tuturor producătorilor auto să raporteze accidentele în care sunt implicate astfel de sisteme.

 

Mai multe procese au fost intentate împotriva Tesla doar în acest an, inclusiv unul în aprilie în florida instanța de stat care se referă la un accident 2019 în Key Largo. Un Tesla Model S cu Pilot automat pornit nu a oprit într-o intersecție T și s-a izbit de un Chevrolet Tahoe parcat pe un umăr, ucigându-l pe Naibel Leon, în p. 22. Un alt proces a fost intentat în California în luna mai de Darel Kyle, în vârstă de 55 de ani, care a suferit leziuni grave ale coloanei vertebrale atunci când o Tesla aflată sub control Autopilot a lovit din spate duba pe care o conducea.

 

Accidentul care l-a ucis pe Jovani Maldonado este un caz rar în care au devenit disponibile înregistrări video și date de la mașina Tesla. Avocatul familiei Maldonados, Benjamin Swanson, le-a obținut de la Tesla și le-a împărtășit pe amândouă cu The New York Times.

 

Dl Maldonado și soția sa, Adriana Garcia, și-au intentat procesul la Curtea Superioară a Comitatului Alameda. Plângerea lor afirmă că Autopilot conține defecte și nu a reacționat la condițiile de trafic. Procesul îi numește, de asemenea, ca inculpați pe șoferul tesla, Romeo Lagman Yalung din Newark, California, și pe soția sa, Vilma, care deține mașina și se afla pe scaunul pasagerului din față.

 

Dl Yalung și avocatul său nu au răspuns la cererile de comentarii. El și soția sa, care nu au fost raportate rănite în accident, nu au abordat încă plângerea familiei Maldonado în instanță.

 

În procesele de judecată, Tesla nu a răspuns încă la acuzația că Autopilot a funcționat defectuos sau este defectuos. În e-mailurile către firma dlui Swanson care au fost depuse ca exponate în instanță, un avocat Tesla, Ryan McCarthy, a spus că șoferul, nu Tesla, purta responsabilitatea.

 

"Poliția l-a acuzat pe șoferul Tesla - nu mașina - pentru neatenția sa și conducerea sa cu o viteză nesigură", a scris dl McCarthy. El nu a răspuns la e-mailurile care solicitau comentarii.

 

Dl Maldonado lucrează pentru PepsiCo, livrând băuturi comercianților cu amănuntul. Familia, care include alți doi copii, locuiește în San Lorenzo, la aproximativ 25 km nord de Fremont.

 

În răspunsurile scrise la întrebări, dl Maldonado a spus că el și soția sa au fost prea devastați să vorbească într-un interviu. "Trăim zi de zi", a spus el. "Este atât de multă tristețe înăuntru. Facem plimbări în familie și încercăm să facem lucruri împreună, ar fi să mergem la biserică. Există o gaură masivă în familie."

 

Dl Maldonado l-a descris pe fiul său ca fiind un student în anul doi de liceu căruia îi plăcea să cânte și plănuia să meargă la facultate. Visul lui era să devină jucător profesionist de fotbal și să le cumpere părinților săi o casă. "Ca orice copil recunoscător, el a vrut să aibă grijă de părinții săi ca au făcut pentru el", a spus domnul Maldonado.

 

Datele și videoclipurile permit o privire detaliată asupra modului în care a funcționat Pilotul automat în secundele dinaintea accidentului. Vehiculele Tesla înregistrează în mod constant clipuri scurte de la camerele de perspectivă. Dacă are loc o cădere, videoclipul este salvat automat și încărcat pe serverele Tesla, a declarat un oficial al companiei în e-mailurile incluse în exponatele depuse de dl Swanson.

 

Înregistrarea video salvată de mașina pe care o conducea dl Yalung arată că trecea pe lângă vehiculele din dreapta și din stânga. Cu patru secunde înainte de impact, dl Maldonado a pornit clipitul. Acesta a clipit de patru ori în timp ce Explorer lui a fost în banda sa originală. Un al cincilea fulger a venit în timp ce camionul său călărea benzile. În documentele curții, dl Maldonado a spus că a observat că Tesla se apropie rapid în oglinda retrovizoare și a încercat să se întoarcă.

 

În cea mai mare parte a videoclipului, Tesla a menținut o viteză de 69 de mile pe oră, dar chiar înainte de impact a crescut pentru scurt timp la 70 m.p.h., apoi a încetinit în ultima secundă, potrivit datelor din mașină.

 

Dl Rajkumar de Carnegie Mellon, care a revizuit video și de date la cererea The Times, a declarat Autopilot ar putea să nu fi reușit să frâneze pentru Explorer, deoarece camerele Tesla au fost cu care se confruntă soarele sau au fost confuze de camion înainte de Explorer. Tesla a fost, de asemenea, echipată cu un senzor radar, dar se pare că nu a ajutat.

 

"Un radar ar fi detectat camioneta și ar fi împiedicat coliziunea", a declarat dl Rajkumar într-un e-mail. "Deci, ieșirile radar nu au fost probabil utilizate."

 

Camionul dlui Maldonado s-a răsturnat și s-a izbit de o barieră, se arată în raportul poliției. Avea un parbriz spart și un acoperiș mototolit, iar puntea spate se desprindea. Tesla avea un acoperiș mototolit, partea din față era mutilată, bara de protecție era parțial detașată, iar parbrizul era crăpat.

 

Jovani Maldonado a fost găsit întins cu fața în jos pe umărul autostrăzii Interstate 880, cu sângele lui.