Dealerii auto se adaptează pentru COVID-19 - toții dealerii au devenit mai eficienți și au găsit metode inovative

Dealerii auto se adaptează pentru COVID-19 - toții dealerii au devenit mai eficienți și au găsit metode inovative

Dealerii auto se adaptează pentru COVID-19 - toții dealerii au devenit mai eficienți și au găsit metode inovative

Nu subestimați niciodată ingeniozitatea dealerilor auto români. Dintr-o dată, confruntată cu provocarea fără precedent de a fi nevoiți să reinventeze modul în care fac afaceri, dealerii auto din România s-au confruntat cu obstacolele uriașe ale unei pandemii globale și au forțat afacerile să se închidă cu capul deasupra apei. Și, așa cum se întâmplă adesea, au venit cu lecții care nu pot decât să-i ajute să prospere atunci când afacerea revine la normal. După cum spune vechea vorbă, „Ceea ce nu te omoară te face mai puternic”, iar prima jumătate a anului 2020 ar putea fi doar cea mai colorată imagine pe care mulți dintre noi am văzut-o vreodată.

 

Una dintre principalele lecții din ultimele trei luni este aceea că abilitatea de a vinde vehicule online, de la anchetă la livrare, trece rapid de la „bine știut” la statut exigent. Deoarece multe showroom-uri de dealership au fost închise complet prin ordinele guvernamentale de a limita răspândirea virusului, singura modalitate de vânzare a dealerilor este online. După cum a constatat un studiu comandat de Asociația Națională a Dealerilor Auto și Roadster, trecerea rapid la vânzările online ar putea avea beneficii de durată.

 

În timp ce 76% dintre dealerii chestionați au spus că pot să-și angajeze mai mult clienții online, numerele scad la eficiența casei de licitații. Dintre dealerii chestionați, 61% au declarat că vânzarea digitală și-a îmbunătățit eficiența, iar 24% au putut crește numărul de mașini vândute de persoană.

 

„Cel mai mare beneficiu în mintea mea este că, dacă îți poți face procesul de vânzare mai eficient, poți fi mai slab”, a declarat Michelle Denogean, director de marketing la Roadster. "Și merge pe ambele sensuri. Nu spun că ar trebui să aibă mai puțin personal. Ceea ce spun este că, pe măsură ce cererea crește, ei [dealerii] nu vor avea nevoie să adauge atât de mulți oameni în acest moment. Ar trebui să își ridice așteptările și să se uite cu adevărat la modul în care pot fi mai productivi folosind comerțul cu amănuntul digital. "

 

Efectele pandemiei coronavirusului i-au obligat pe dealeri să exploreze cum pot face mai mult cu mai puțin. Comerțul cu amănuntul digital a oferit o soluție foarte apreciată de mulți, permițându-le să continue să vândă mașini atunci când altfel ar fi murit în apă.

 

În timp ce studiul Roadster / NADA a remarcat că volumul vânzărilor totale a scăzut semnificativ în aprilie, volumul tranzacțiilor online a crescut cu 49%. Potrivit studiului, vânzările de mașini online au reprezentat 27% din totalul autoturismelor vândute în aprilie, comparativ cu doar 5-10% în lunile anterioare crizei COVID-19.

 

Dar tendința nu se datorează doar faptului că tot mai mulți dealeri au decis că acum este momentul potrivit pentru a începe să vândă vehicule online. Criza medico-economică a determinat, de asemenea, mulți dealeri să-și examineze cu atenție activitățile pentru a obține eficiență.

 

„I-a obligat să se gândească la modelele lor de afaceri în ceea ce privește oamenii, productivitatea și impactul asupra rentabilității”, a spus domnul Denogean pentru forbes.com.

 

Studiul sugerează cu tărie că retailul digital poate ajuta distribuitorii să fie mai profitabili. Avantajele vânzării online pot îmbunătăți eficiența a două valori cheie aferente: vânzări de vehicule pe vânzător și vânzări de vehicule pe angajat. Potrivit NADA, în 2019 dealerii au cheltuit în medie 4,09 milioane dolari pentru costurile personalului, dar cu vânzările online este probabil ca această cifră să poată fi redusă.

 

Criza COVID-19 a devenit un laborator viu pentru acest lucru, deoarece dealerele din toată țara au fost nevoite să reducă dimensiunile. Conform studiului Roadster / NADA, dealerele care și-au redus personalul și au soluții de comerț electronic în medie au vândut peste 18 autoturisme pe persoană în luna studiată, cu o creștere de 38% față de numărul autoturisme medii vândute pe persoană pe lună în 2019. În același timp, dealerii care reduc personalul la mai puțin de 25%, dar nu aveau o soluție de vânzare cu amănuntul digital, au vândut în medie 12 mașini de persoană.

 

Unul dintre principalele motive pentru care vânzarea online a funcționat atât de bine este că economisirea de timp pe tranzacție permite vânzătorilor să vândă mai mult pentru mai puțin. Cu cât timpul de tranzacție este mai scurt, cu atât personalul unui broker poate tranzacționa în aceeași perioadă de timp. Vânzarea online reduce dramatic timpul de tranzacție, deoarece un cumpărător de mașini face multă muncă înainte de închiderea tranzacției, de multe ori fără ajutorul personalului de distribuție.